Søgefunktionen Finddet.dk gør det nemmere for lokale forbrugere at komme i forbindelse med lokale virksomheder og leverandører.
Søgefunktion: Vigtigheden af et stærkt og sprudlende lokalt erhvervsliv er i den grad blevet understreget det seneste år, og med Finddet.dk sætter Jysk Fynske Medier nu endnu mere fokus på at forbinde lokale forbrugere med lokale virksomheder.
Produktet er en søgefunktion, der minder om De Gule Sider, men fordelen for kunderne er, at de relevante annoncer bliver parret med redaktionelt indhold på både ugeavis- og dagbladssites.
- Sidder man i Assens og læser om en skobutik, sørger vi for, at man bliver eksponeret for et par lokale butikker inden for det område. Er det ikke det, man præcis har behov for, kan man også taste ind, hvad man søger, og hvor man bor. Vi forsøger at binde lokale brugere og læsere sammen med lokale virksomheder og leverandører ved at skabe noget mere kommerciel værdi og omsætning for virksomheden på baggrund af det stof, vi allerede har skabt, siger Allan Foss, der er kommerciel chef med ansvar for BtB Salg Øst.
"I forhold til den plan, vi har lagt for 2021, er det rigtigt fornuftigt. Men kigger vi på potentiale er der meget mere at komme efter, men det er et langt sejt træk."
Allan Foss, kommerciel chef med ansvar for BtB Salg Øst
Han ser Finddet.dk som et element, der er med til at skabe lokal sammenhængskraft, og så giver det annoncørerne en SEO-mæssig fordel at blive eksponeret på nyhedssites, som giver høj rating i Google og Facebook-regi.
- Vi kan ikke slå Google og Facebook, og det er heller ikke det, vi er ude på, men vi vil gerne drage fordel af Google på samme måde, som de har fordel af os, og den fordel vil vi give videre til vores lokale kunder. Kan vi forklare vores kunder det, er der et stort millionpotentiale i Finddet.dk, uden at vi skal gøre ret meget andet end at præsentere det for vores kunder. Vi har jo produceret det redaktionelle indhold én gang, siger Allan Foss.
Finddet.dk kom for alvor i gang i efteråret 2020, og foreløbig er der lavet aftaler med mere end 500 kunder.
- I forhold til den plan, vi har lagt for 2021, er det rigtigt fornuftigt. Men kigger vi på potentiale, er der meget mere at komme efter, men det er et langt, sejt træk, siger Allan Foss.