Lorem ipsum dolor

Guloggratis.dk satser på inspirationsmiljø

Af Trine Grauholm

Aug 17

Guloggratis.dk skal ikke bare formidle kontakt mellem købere og sælgere af brugte varer men også inspirere brugerne af sitet og sikre endnu flere sidevisninger.

Mere for pengene.

Sådan skal det opleves at klikke ind på guloggratis.dk, og derfor er der fokus på at skabe et inspirationsmiljø, der kan få både købere og sælgere til at blive længere på sitet.

- Vi vil rigtigt gerne skabe et miljø, der er meget mere end et gammelt, støvet rubrik-annoncemarked. Det skal selvfølgelig støtte vores kerneforretning, som er brugtmarkedet, men sitet skal i lige så høj grad være et sted, hvor vi kan få lov at informere og inspirere vores brugere, siger Kristian Petersen, der er business unit manager hos Guloggratis.dk.

I efteråret 2020 lancerede Guloggratis.dk derfor en række temasider om camping, dyr, mobil og motor, og i foråret 2021 kommer studieliv og haven til. Det sidste bygget op om redaktionelt indhold, der tidligere har været publiceret på print i tillæg og magasiner eller på Facebook, men endnu ikke har haft et digitalt liv på Jysk Fynske Mediers egne platforme.

Inspirationsmiljøet skal være med til at give guloggratis.dk noget ekstra i forhold til for eksempel konkurrenten Facebook Marketplace. Samtidig skal temasiderne være med til at løfte antallet af sidevisninger, der i marts 2021 lå på 44 millioner sidevisninger om måneden.

- Vi har indtil videre vækstet ni millioner i antal sidevisninger sammenlignet med samme periode sidste år, og vi har et mål om at nå 70 millioner. Det er ikke sikkert, vi rammer det i år, men så gør vi det i hvert fald næste år, siger Kristian Petersen.

Samtidig skal Guloggratis.dk hæve omsætningen fra 56 millioner kroner i 2020 til budgetteret 72 millioner kroner i 2021.